Γιατί δεν έχει νόημα να βάζεις 100άρα βενζίνη (εκτός αν έχεις Ferrari)

0

Για έναν τυπικό κινητήρα που είναι σχεδιασμένος να λειτουργεί με κανονική αμόλυβδη βενζίνη, η χρήση βενζίνης 100 οκτανίων είναι χωρίς κανένα όφελος και πιθανώς επιβλαβής για το αυτοκίνητό σας. Ας δούμε που οφείλεται αυτό:

  1. Αριθμός οκτανίων: Υποδεικνύει την αντοχή ενός καυσίμου στην εκρήξη μέσα στον κινητήρα. Όταν το μείγμα αέρα-καυσίμου στον χώρο καύσης πυροδοτείται πρόωρα ή ανομοιόμορφα δημιουργείται κρουστική καύση που προκαλεί κραδασμούς στη μηχανή.
  2. Σχεδιασμός Κινητήρα: Τα περισσότερα σύγχρονα επιβατικά αυτοκίνητα είναι σχεδιασμένα για να λειτουργούν αποδοτικά με κανονική αμόλυβδη βενζίνη, συνήθως με οκτανίωση 87 έως 91, ανάλογα με την περιοχή. Αυτοί οι κινητήρες έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν βέλτιστα με την συγκεκριμένο αριθμό οκτανίων, εξασφαλίζοντας την σωστή καύση και απόδοση.
  3. Μηδενικά οφέλη στην Απόδοση: Η χρήση υψηλότερης οκτανιαίας βενζίνης από αυτήν που απαιτεί ο κινητήρας δεν παρέχει καμία πρόσθετη ισχύ ή απόδοση για έναν τυπικό αυτοκίνητο. Δεν θα βελτιώσει την επιτάχυνση, την οικονομία καυσίμου ή την διάρκεια ζωής του κινητήρα. Μπορεί ακόμα και να οδηγήσει σε ελαφρώς μειωμένη οικονομία καυσίμου και αυξημένες εκπομπές διοξειδίου.
  4. Πιθανά Προβλήματα: Σε ορισμένες περιπτώσεις, η χρήση βενζίνης με υψηλότερη οκτανίωση από αυτήν που απαιτεί ο κινητήρας μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες. Η διαδικασία καύσης του κινητήρα μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά, με αποτέλεσμα μη πλήρη καύση του καυσίμου, αύξηση της συσσώρευσης άνθρακα και δημιουργία καταλοίπων στον κινητήρα. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη απόδοση του κινητήρα, αυξημένες απαιτήσεις συντήρησης και πιθανή μακροπρόθεσμη βλάβη.

Εάν το αυτοκίνητό σας είναι σχεδιασμένο για κανονική αμόλυβδη βενζίνη, δεν υπάρχει κανένα πλεονέκτημα ή όφελος στη χρήση υψηλότερης οκτανιαίας βενζίνης ενώ αυτό μπορεί ακόμα να είναι επιβλαβές για την απόδοση και την διάρκεια ζωής του κινητήρα.


ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ