Το σχέδιο για λεωφορεία χωρίς οδηγό στο Αμβούργο

0
Mb Bus
© press-inform - das Pressebuero

Ένα σχέδιο πρωτοπόρο για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα ετοιμάζεται για την πόλη του Αμβούργου με στόχο την κυκλοφορία λεωφορείων «mini bus» χωρίς οδηγό. Η σκέψη για αυτόνομα οχήματα στις δημόσιες συγκοινωνίες δεν είναι καινούργια, όμως φαίνεται πως έχει προετοιμαστεί καλά το έδαφος για την είσοδό τους. Συγκεκριμένα, ο Υπουργός Μεταφορών, Volker Wissing, σε συνεργασία με τον Γερουσιαστή μεταφορών του Αμβούργου, Anjes Tjarks, στρέφονται στον σχεδιασμό και τους κανόνες του εν λόγω εγχειρήματος.

Σκοπός είναι στο Αμβούργο να κυκλοφορούν έως το 2030 10.000 λεωφορεία μικρού μεγέθους χωρίς οδηγό, μετατρέποντας την πόλη σε πρότυπο ως προς την κινητικότητα στους δρόμους. Αρχικά, θα εξυπηρετούνται για συγκεκριμένες διαδρομές πολίτες που ακολουθούν την ίδια κατεύθυνση και στη συνέχεια θα ενταχθεί το σύστημα πλήρως στη δημόσια συγκοινωνία. Όπως συμπληρώνει ο Wissing, πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα βελτιώσει την κίνηση στους δρόμους, αποσυμφορίζοντας το πυκνό οδικό δίκτυο των πόλεων και εξασφαλίζοντας σιγουριά και αξιοπιστία. 

Το πρώτο βήμα για δοκιμαστική χρήση του υλικού θα πραγματοποιηθεί το επόμενο έτος σε μια περιοχή ανατολικά του Alster, καλύπτοντας απόσταση περίπου 50 χλμ. Με αυτόν τον τρόπο επιδιώκεται η οικοδόμηση μιας βάσης που αργότερα θα διευκολύνει εμπορικές επιχειρήσεις. Ο Wissing επισημαίνει ότι τοπικές ανάγκες και κενά θα μπορούσαν κάλλιστα να καλυφθούν μέσω ενός τέτοιου δικτύου και οι προσφορές στον τομέα θα βοηθούσαν στην περαιτέρω εξέλιξή του. Ταυτόχρονα ο Tjarks προσθέτει ότι απομένουν λίγες ακόμη προσθήκες που θα ολοκληρώσουν την προσπάθεια αυτή, προσθήκες οι οποίες θα υλοποιήσουν αυτόν τον σχεδιασμό και θα κατασκευάσουν ένα νέο μέλλον για τις δημόσιες συγκοινωνίες. Η διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών και ο πλήρης εκσυγχρονισμός των συγκοινωνιών είναι ουσιαστικά προ των πυλών. Το μεγαλύτερο επίτευγμα θα είναι ότι θα επέλθει η μεγαλύτερη δυνατή μαζική μετακίνηση ανθρώπων από δημόσιο όχημα, κατά τα λεγόμενα της εταιρείας με την ισχυρή παρουσία στο Αμβούργο, Moia.

Από την άλλη πλευρά υπάρχουν επικριτές αυτής της προσπάθειας, οι οποίοι κυρίως στέκονται στα ζητήματα ασφαλείας που τυχόν θα δημιουργούνταν, αλλά και στο γεγονός ότι δεν θα ήταν εύκολα προσβάσιμα από όλους τους πολίτες. Το βασικό τους επιχείρημα περιστρέφεται γύρω από την επιτυχία ή αποτυχία που θα είχε ο προγραμματισμός αυτών των οχημάτων και τους κινδύνους για την δημόσια και ατομική ασφάλεια που τυχόν μπορούν να προκύψουν. Σύμφωνα με δήλωση του Gernot Liedtke του Ινστιτούτου Έρευνας Μεταφορών του Γερμανικού Κέντρου Αεροπορίας, υπάρχει έντονος φόβος για την ποιότητα της ρύθμισης των αυτόνομων λεωφορείων καθώς και για το κόστος παραγωγής και προγραμματισμού τους, διαδικασία που οφείλει να γίνει με προσοχή και έλεγχο. Ερώτημα των πολιτών αποτελεί πάντως κατά πόσο είναι ασφαλές να υπάρχει μόνο ψηφιακή εποπτεία του οδηγού και όχι φυσική παρουσία. Οι κίνδυνοι είναι πάντα παρόντες.

Ωστόσο ήδη σε δοκιμαστικό στάδιο λειτουργούν αυτόνομα λεωφορεία στο Bad Birnbach της Βαυαρίας από την DBRegio, τα οποία πραγματοποιούν διαδρομές κατά παραγγελία. Η κίνηση στους δρόμους του Αμβούργου επιτρέπει την ανάπτυξη ταχύτητας από τα λεωφορεία χωρίς οδηγό έως και 60 χλμ/ώρα. Σε τέσσερα χρόνια θα φιλοξενηθεί στο Αμβούργο το Παγκόσμιο Συνέδριο Δημοσίων Μεταφορών. Στόχος είναι να δουν οι επισκέπτες μια πόλη με εντελώς διαφορετικό πρόσημο, όπου θα μεταφέρονται με λεωφορεία αστικής συγκοινωνίας χωρίς οδηγό. Η σύνδεση μεταξύ επόπτη-χειριστή θα πραγματοποιείται μέσω λογισμικού που θα δείχνει την κατάσταση ασφαλείας του οχήματος και θα δίνει το πόρισμα για την κυκλοφορία του. Ήδη την περασμένη εβδομάδα ο Wissing επισκέφτηκε τον Αμερικανό ομόλογό του στις ΗΠΑ για το εν λόγω θέμα λαμβάνοντας ιδέες για ένα πολύ πρωτοποριακό για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα έργο. Το Αμβούργο θα είναι πλέον μια αυτόνομη πόλη στον τομέα των ΜΜΜ. Μια προσπάθεια που ξεκινάει από το Αμβούργο και θα αποτελέσει πρότυπο για την υπόλοιπη Γερμανία.


Πηγή
J. Fokuhl, J. Koenen: “Hamburg will ab 2025 autonome Kleinbusse testen”, Handelsblatt, Δευτέρα 31.10.2023, Σελ. 9 Στήλη Politik.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ