Δείτε την ταινία δωρεάν με ελληνικούς υπότιτλους στο ERTFLIX εδώ

Ο Στίβεν, ένας καταξιωμένος καρδιοχειρουργός και οικογενειάρχης διατηρεί φιλικές σχέσεις με τον ορφανό, από πατέρα, 16χρονο Μάρτιν. Τα πράγματα παίρνουν τραγικές διαστάσεις όταν ο γιατρός γνωρίζει τον Μάρτιν στην οικογένειά του και η ζωή τους αναστατώνεται με έναν απρόβλεπτο τρόπο.

Ο Γιώργος Λάνθιμος με την ιδιαίτερη του προσωπικότητα έχει χτίσει με τα χρόνια ένα κινηματογραφικό σύμπαν που του επιτρέπει να αφηγείται τις ιστορίες με τη δική του δεξιοτεχνική μανιέρα. Δεν είναι τιμή του μόνο τα βραβεία και η αναγνωρισιμότητα αλλά ότι πλέον η δική του γλώσσα έχει ενταχθεί στο παγκόσμιο κινηματογραφικό λεξικό και βρίσκουμε “λανθιμικά” χαρακτηριστικά και σε άλλες ταινίες.

Ο Κέβιν συνομιλεί με τον Μάρτιν

Ο λανθιμικός ρεαλισμός και η σαρκαστική διάθεση του είναι στοιχεία αυτού του ψυχολογικού θρίλερ που δοκιμάζει τις ψυχικές αντοχές του θεατή.

Εδώ ο αρχαιοελληνικός μύθος της Ιφιγένειας ζωντανεύει σε μία σύγχρονη αλληγορία που αναζητά απαντήσεις σε διαχρονικά ερωτήματα. Η κλασική αυτή ιστορία αναπτύσσεται μυστηριωδώς και μιλάει για την εκδικητική και ανταποδοτική πλευρά της ανθρώπινης φύσης. Ο Λάνθιμος στο δικό του σύμπαν όπου οι άνθρωποι μιλούν κάπως διαφορετικά και τα πράγματα λειτουργούν με το δικό τους τρόπο στήνει μία ιστορία όσο συνομιλεί με τον Ευριπίδη και τον Κιούμπρικ.

Ο Colin Farrell και η Nicole Kidman

Η ταινία ανοίγει με κοντινή λήψη σε μία εγχείρηση ανοικτής καρδιάς. Την ευθύνη για την ζωή (ή τον θάνατο) του ασθενούς έχει ο καρδιοχειρουργός. Αφού ολοκληρωθεί η εγχείρηση ο Στίβεν (Colin Farrell) σε ένα slow motion πλάνο βγάζει την ιατρική στολή του και τα γάντια και τα πετάει στα σκουπίδια (νύξη για την αποποίηση ευθυνών). Από τα πρώτα πλάνα μαθαίνουμε τον πρωταγωνιστή. Ο ίδιος ο Στίβεν αργότερα θα αναγκαστεί να διαλέξει ένα αδιέξοδο μονοπάτι εξαιτίας της συμπεριφοράς του.

Η ψυχρότητα των διαδρόμων, των νοσοκομειακών δωματίων και των εξωτερικών χώρων αιχμαλωτίζονται με έναν αρκετά περίεργο τρόπο. Ο διευθυντής φωτογραφίας (Θύμιος Μπακατάκης) χρησιμοποιεί ευρυγώνιους φακούς, dolly in – out shots, αργά zoom και καδράρει άψογα τα πλάνα του φανερώνοντας τον επηρεασμό του από τον Κιούμπρικ (Λάμψη, Οδύσσεια του Διαστήματος, Μάτια Ερμητικά Κλειστά). Η κάμερα είναι σαν να κρέμεται από το ταβάνι και παρατηρεί σιωπηλά – σχεδόν κατασκοπεύει – τις ανθρώπινες κινήσεις.

Ο Λάνθιμος με τη δυσάρεστη σκηνοθετική ματιά του έφτιαξε μια σκοτεινή ταινία που πραγματεύεται την ανθρώπινη απαισιοδοξία, την ευθύνη, το καθήκον, την εκδίκηση και τα (ηθικά) διλήμματα. Μια αλληγορική ταινία που χάρισε σε αυτόν και τον Ευθύμη Φιλίππου το Βραβείο Σεναρίου στις Κάννες.

Δείτε το trailer της ταινίας:

Πηγή φωτογραφιών και εξωφύλλου: www.imdb.com

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ