Ο Ιαβέρης, κατά κόσμο κ. Αναστάσιος Μαρκουίζος, έχει συνυφάνει το όνομά του στην δεκαετία του ’70-’80 με τις επί σειρά ετών νίκες του στις ειδικές διαδρομές του Διεθνούς Rally Ακρόπολις. Είναι ένας κορυφαίος οδηγός αγώνων, που περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο προσπαθεί ανιδιοτελώς με τις δράσεις που διοργάνωνει και τις δημόσιες παρεμβάσεις του να αναχαιτίσει το λυσσαλέο φαινόμενο των τροχαίων δυστυχημάτων στην χώρα μας, δίνοντας έμφαση πρωτίστως στην διαμόρφωση μιας ακέραιας αντίληψης συμπεριφοράς στον δρόμο. Ήταν ο πρώτος που διοργάνωσε Σεμινάρια Οδικής Συμπεριφοράς με αποδέκτες περισσότερους από 40.000 μαθητές κάθε χρόνο.

Ο «εμφύλιος» επί τροχών πόλεμος είναι υπαρκτός και έχει ως κύριο αίτιο την -οδ(ηγ)ική- ασυνειδησία. Ένας πόλεμος που δεν μετράει μόνο τραγικές απώλειες ανθρώπινων ζώων, το συντριπτικό ποσοστό των οποίων (90%) είναι ηλικίας μικρότερης των 35 ετών, αλλά οδηγεί και στην επίταση του δημογραφικού προβλήματος της χώρας μας.

Ευχαριστούμε τον κ. Ιαβέρη για τον χρόνο του να μας μεταδώσει με τον χειμαρρώδη και αληθινό τρόπο του την πραγματικότητα των δρόμων στην Ελλάδα, που πολλές φορές -θέλουμε να- αγνοούμε. Ένα πρόβλημα που έχει βαρύτητα ουσιαστικού εθνικού ζητήματος.


Θεωρείτε πως η «μη εξωραϊσμένη» κουλτούρα ενός λαού αποτυπώνεται ωμά «πάνω στο τιμόνι»; Αν ναι, πώς σκιαγραφείτε την σύγχρονη ελληνική (οδική) κουλτούρα;

Χωρίς αμφιβολία αποτυπώνεται «πάνω στο τιμόνι»! Σκιαγραφείται ως άθλια, χωρίς κοινωνική κατανόηση (δηλαδή Ήθος) και με πολλή μαγκιά.

Τα τροχαία δυστυχήματα είναι ένα υπαρκτό, καθημερινό φαινόμενο. Μπορείτε να μας δώσετε τους αριθμούς για να καταλάβουμε την έκταση και την ένταση του φαινομένου στην Ελλάδα;

3 νεκροί, 3 ζωντανοί νεκροί και 4 αγέννητοι κάθε μέρα. Δηλαδή μια γενοκτονία που οδηγεί στο τραγικό Δημογραφικό “χώρας γερόντων”.

Ποιες είναι οι βασικές αιτίες αυτών των τροχαίων δυστυχημάτων;

Η α-νοησία, η πανδημία βλακείας που ξεκινά από το σπίτι· η παιδεία που βιωματικά αποκτούν τα παιδιά από τους γονείς τους.

Τα στατιστικά στοιχεία υπαγορεύουν πως η πλειοψηφία των τροχαίων δυστυχημάτων συμβαίνει με ταχύτητες κάτω των 40 (ή 50) χιλιομέτρων/ώρα μέσα στην πόλη. Κάποιος θα μπορούσε να ισχυριστεί πως αυτή η ταχύτητα δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή. Μπορείτε να μας δώσετε παραδείγματα που δείχνουν ότι ο προηγούμενος ισχυρισμός είναι εγκληματικά αφελής;

Θυμίζω ότι η ταχύτητα με την οποία συγκρούστηκε και κατέρρευσε ο μπασκετμπολίστας Μπόμπαν Γιάνκοβιτς ήταν κάτι λιγότερο από 6 χλμ/ώρα.

Οι αριθμοί που μας έχετε αναφέρει ήδη καταδεικνύουν πως τα τροχαία δυστυχήματα είναι επί της ουσίας ένα μείζονος σημασίας εθνικό θέμα. Ποιες προεκτάσεις ανακύπτουν αν κάποιος διαβάσει τους αριθμούς των θανάτων από τα τροχαία δυστυχήματα σε σχέση με το δημογραφικό και το οικονομικό πρόβλημα της Ελλάδας;

Η χώρα είναι πλέον μια χώρα γερόντων, καθώς τα τελευταία 60-70 χρόνια έχουμε 150.000 νεκρούς, 350.000 βαριά ανάπηρους, 2.000.000 σοβαρά τραυματίες και περισσότερους από 1.200.000 αγέννητους.

Τονίζω ότι η «τροχαία εξόντωση» χτυπάει ηλικίες 5-29 ετών, δηλαδή ρωμαλέους νέους πριν αυτοί γεννήσουν!

Με βάση ότι 1.200.000 αγέννητοι δεν πληρώνουν φόρους στα ταμεία του κράτους, το κράτος έχει απώλειες εν δυνάμει εσόδων της τάξης των 25 δις. ευρώ. Υπολογίστε τώρα και περισσότερα από 5 δις. ευρώ το κόστος των τροχαίων, και θα δείτε το αστρονομικό ποσό των 30 δις. ευρώ κάθε χρόνο, που κατεβάζει το ΑΕΠ μας.

Ποια μέσα προτείνετε ώστε να προάγουμε την καλλιέργεια της οδικής συμπεριφοράς και συνείδησης των πολιτών; Τι εφαρμόζεται αντίστοιχα σε ξένα (ευρωπαϊκά) κράτη;

  • Αλλαγή νομοθετικού πλαισίου προς το αυστηρότερο: Η θανάτωση ενός νέου στο δρόμο δεν είναι μια απλή παράβαση του Κ.Ο.Κ. εξ αμελείας, αλλά μια εγκληματική πράξη με πρόθεση (π.χ. επιτάχυνση στο κοκκινο-πορτοκαλί με εντολή).
  • Βομβαρδισμός της κοινής γνώμης από τα ΜΜΕ με μηνύματα και εικόνες σοκ από τροχαίους φόνους (π.χ. covid 19: φέρετρα, ΜΕΘ κ.λπ.)
  • Συνεχής αστυνόμευση και καταστολή (πρόστιμα, κοινωνικές υπηρεσίες, φυλακίσεις κ.λπ.)
  • Παιδεία οδικού πολιτισμού σε όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, και στους γονείς πολύ συχνά
  • Αξιοποίηση της τεχνολογίας 5G στην οδική κυκλοφορία
  • Βελτίωση του ΚΟΚ και εφαρμογή του με βάση το «θέλω να τον εφαρμόσω».

Θέλω, όμως, να εφαρμόσω τον ΚΟΚ (ως μπούσουλα βοηθητικό) γιατί θέλω διακαώς να γυρίσω σπίτι! Και θέλω να γυρίσω σπίτι, γιατί εκεί με περιμένουν ζεστές και τρυφερές αγκαλιές αγαπημένων και μοναδικά λατρεμένων, ειδικά των παιδιών (μας).

Να πιστέψω, δηλαδή, ότι είμαι μοναδικός, αναντικατάστατος, αγαπημένος και λατρεμένος από τους δικούς μου. Αυτό ονομάζεται Ηθική Αυτοεκτίμηση.

Έχουν γίνει διαβήματα εκ μέρους σας σε θεσμικούς φορείς για να διαμορφώσει και το κράτος ένα πλαίσιο αναθεωρημένων αποτρεπτικών κανόνων για τις παραβατικές οδ(ηγ)ικές συμπεριφορές;

Πολλές φορές έχω καταθέσει ολοκληρωμένα προγράμματα σε Υπουργεία, Πρωθυπουργούς, Διευθύνσεις Τροχαίας κ.λπ.

Δεν θέλω σε αυτό το σημείο να σταθώ στα διάχυτα φαινόμενα διαφθοράς σε σχέση με την ευνοϊκή απόκτηση διπλωμάτων οδήγησης, αλλά στην καθαυτή διαδικασία εκπαίδευσης και εξέτασης στην Ελλάδα. Ποια είναι η άποψή σας;

Όταν το κριτήριο επιλογής ικανότητας απόκτησης άδειας «οπλοφορίας» είναι το παρκάρισμα, το ξεκίνημα με πρώτη σε ανηφόρα, η απαγορευμένη από τον ΚΟΚ οπισθογωνία και ο διεφθαρμένος χρηματισμός, καταλαβαίνει κάποιος με νου, ήθος και αξιοπρέπεια ότι η διαδικασία αυτή είναι επικίνδυνη, καθώς υποτιμά εντελώς την αξία της Ανθρώπινης Ζωής.

Τα τελευταία χρόνια βελτιώνονται ουσιαστικά τα συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας των οχημάτων. Θεωρείτε ότι συν τω χρόνω η τεχνολογία της αυτοκίνησης θα μπορεί να εξαλείψει τα τροχαία δυστυχήματα;

Σίγουρα τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας θα βοηθήσουν στην μείωση των τροχαίων εγκλημάτων-δυστυχημάτων. Για να φθάσουμε, όμως, στην εξάλειψή τους απαιτείται απόλυτη κατάργηση του κακού ανθρώπου οδηγού και αντικατάστασή του από ένα 5G σύστημα.

Με ποια φράση θα θέλατε να κλείσουμε;

Να γίνουμε καλοί άνθρωποι στον δρόμο, και όχι μόνο.


Μπορείτε να μεταβείτε στην ιστοσελίδα της Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης του Ιαβέρη πατώντας εδώ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ